Nedernieuws        

 

12 december 2004

                                                                 

Nedernieuws  

 

 
Er blijkt, toen ik het nazocht, een "Nedernieuws" website te zijn, al produceert Google mijn eigen file van die naam als eerste, en al is het enige wat ik verder over die website las dat een stel programmeurs zich laatdunkend over de slechte website ervan uitlieten. De website zelf bleek niet te krijgen toen ik het probeerde.
 
Wel, het is nieuws voor mij, en als het een kwestie van copyright was vermoed ik dat ik de Urheber van de term ben, want die heb ik al lang geleden gebruikt, zoals je weet. Enigszins grappig is het wel, omdat er, in ieder geval bij mij, ook iets laatdunkends in zit, natuurlijk niet "als het er om gaat, in de richting van" [Balkenende-neerlanderthaals] jou, maar omdat ik - eufemistisch - niet erg dol ben op het land waarin ik leef, zoals je weet.
 
Overigens vond ik mijzelf op diverse plaatsen geciteerd met bron-vermelding, maar niet vaak, en bestaat maartensz.org ook voor Google, zoals ik al wist, al zijn de meeste links die Google produceert naar xs4all, tot mijn spijt, want aan die firma heb ik een intense hekel leren krijgen, en dat ligt echt aan hun wanprestaties en onbehoorlijkheid. Ik zit er helaas nog steeds aan vast, en ik vrees dat er niet veel beters is in Neerland, maar verheugen doet het me niet, met een provider waar ik gemiddeld 3 keer moet inbellen om 1 keer mail te mogen ontvangen, en de overige keren helemaal niets of 319 bytes van hun kant, maar natuurlijk wl een telefoontik voor mijn kosten, en ten bate van de KPN, waar ze deel van zijn.
 
En sinds xs4all verkocht is door de oprichters aan de KPN is het dan ook nooit meer goed geweest, althans in mijn ervaring. O, hier is de stand van de spams sinds 3 juli, alleen voor mij: 6024 - dus 1000 p.m. - formeel gericht aan alles en iedereen bij xs4all, dus "de professionals van xs4all", zoals ze zichzelf proberen te verkopen in de NRC, kunnen me zlfs niet alleen die spam bezorgen die alleen aan mijn mail-adres is gericht, maar keren de hle vullisbak dagelijks om in mijn richting, alsof dat vanzelf spreekt, en "professioneel" is. 
 
Antwoord op schriftelijke klachten: Onbehoorlijk. ("Het gebeurt anderen niet, en u dus ook niet.") Antwoord op telefonische klachten: Drie kwartier in de wachtrij zonder enige mededeling.
 

Maarten Maartensz

        home - index - top - mail